Program 2021

På grund av de rådande restriktionerna kommer vi även under 2021 att vara begränsade i vilka aktiviteter och evenemang som kan genomföras. Vi kommer att uppdatera löpande via hemsida, Facebook och Instagram om och när läget ändras. Vi hoppas såklart att utvecklingen fortsätter åt rätt håll så att vi snart kan börja träffas fysiskt igen.

Vårt tema för 2021 är ”Hopp och Längtan” och gäller för alla våra utställningar under året. Just nu pågår sommarutställningen på Kisa bibliotek och från och med 5 juli till 10 augusti kommer den att vara öppen under bibliotekets öppettider. Till hösten kommer vi också att ha en höstsalong på Café Columbia, datum är ännu inte bestämt.

Sommarutställning fredag 28/5 – tisdag 10/8 Kisa Bibliotek

Vår årliga konstutställning på Kisa Bibliotek
Kinda Konstförening har behövt anpassa oss efter rådande  omständigheter med Coronaviruset (Covid-19). Detta innebär att vi inte kommer att genomföra någon vernissage den 28/5. Planering sker för att på annat sätt presentera utställningen digitalt med video och bilder i våra sociala media samt Kinda kommuns webbsida.

Om du vill ställa ut, bindande anmälan senast onsdagen den 22/5 till: Birgitta Björkhammer 070-287 40 04 kassor[@]kindakonstforening.se  Utställningen är avgiftsfri, mer info ges vid anmälan.

För att undvika smittspridning, och underlätta för er som vill ställa ut, kommer inlämning respektive utlämning av konst att ske enligt överenskommelse med varje konstnär. För mer information kontakta Birgitta Björkhammer i Rimforsa 070-287 40 04 eller Ann-Charlotte Nilsson i Kisa 070-572 90 85.

AFFÄREN SVALSJÖ MED PERS MEKANISKA KABINETT, 12/9 kl 9-13

Vi planerade denna aktivitet redan våren 2020 och hoppas nu att vi äntligen ska kunna genomföra den. Vi besöker konstnärsparet Anna och Per Helldorf i Svalsjö där vi först får en presentation av verksamheten och en guidning i kabinettet. Därefter fikar vi medan Anna och Per berättar om sitt konstnärsskap. Avslutningsvis delar vi oss i två grupper för kreativa aktiviteter som byter efter halvlek.

Anmälan för Svalsjödagen skickas via epost till: ordf@kindakonstforening.se senast 1/8. Kostnad 120 kronor. OBS! Betala inget förrän du fått bekräftelse på att du får en plats.Antalet deltagare är begränsat och vi måste ta hänsyn till de restriktioner som råder innan vi vet hur många som kan vara med.

Vill du veta mer om utflyktsmålet? Titta gärna in på: https://www.helldorff.se/affaren.html

Vill du veta mer om några av aktiviteterna, eller har andra frågor, så är du hjärtligt välkommen att kontakta någon i styrelsen. Ring, SMS:a eller mejla, se även kontaktinfo vid varje aktivitet.