Konstlotteriet 2024

Stort grattis till dig som vann ett verk i årets konstlotteri!
I bildspelet längst ner på de här sidan, kan du se vilka alster du kan välja på.
Vinstperson nr 1 väljer först, sedan nr 2, osv.

På årsmötet 2024-02-12 lottades 11 vinster ut bland dem som betalat medlemsavgift för år 2023. Vinnarna får välja sitt alster efter att “Hen” kontaktats av ordf. Marie Johansson och får då veta hur de kan hämta sin vinst.

Även denna gång lottades en extra vinst ut bland de som deltog i årsmötet, denna gång var vinsten ett konstverk av Micce Rylander som vanns av Marie Johansson.

OBS Konstverk som ej hämtats ut inom 3 månader återgår i Konstföreningens ägo

Nr ordningÅrets vinnare Valt alster nr;
Nr 1Isabella EngVinst nr 6 – “Björkstam”, olja av Birgitta Björkhammer
Nr 2Vera BrobergVinst nr 2 – “Vår”, akvarell, av Caroline Eng
Nr 3Signe BrooVinst nr 1 – “Akvarell II” (Amaryllis), av Christina Hammar
Nr 4Julia BorggrenVinst nr 7 – “På slätten”, olja av Birgitta Björkhammer