Info juli – augusti

Kinda Konstförening
Månadsbrev juli-augusti 2020
Hej alla konstvänner i Kinda Konstförening! Vi hoppas ni håller er friska och kan njuta av sommaren, trots de märkliga tider vi lever i. Här kommer lite information och nyheter från styrelsen.

Sommarutställning, Kisa bibliotek, 26/6 – 11/8
Kinda Konstförenings sommarutställning pågår för fullt. I år har inte mindre än 34 medlemmar ställt ut sammanlagt 79 verk. Det är föreningsrekord i såväl antal utställare som utställda verk! Utställningen är öppen under bibliotekets ordinarie öppettider som du hittar om du klickar här. För dig som inte kan komma och titta på plats finns möjligheten att se vår utställning i en digital version som du hittar om du klickar här. Dela gärna länken till släkt och vänner så får fler se vilken skaparkraft som finns i Kinda Konstförening!

Tillförordnad (tf) ordförande för Kinda konstförening för verksamhetsåret 2020
Ordförandeposten för Kinda Konstförening har varit vakant sedan årsmötet 2020. Styrelsens ledamöter har under våren hjälpts åt att hantera de löpande uppgifter som ordföranden normalt sett ansvarar för. För att det även ska finnas ett namn på ordförandeposten på hemsidan och i officiella sammanhang, har styrelsen beslutat att utse ledamot Maria Malgeryd till tillförordnad (tf) ordförande fram till och med nästa årsmöte. Styrelsen uppmanar alla medlemmar att redan nu börja tänka på förslag till lämpliga kandidater så att vi kan välja en ordinarie ordförande vid årsmötet 2021.

Konstföreningens aktiviteter i Coronatider
De programaktiviteter som vi hade planerat för våren 2020 och som blev uppskjutna på grund av Covid-19, kommer inte att genomföras under 2020. Konstrakan i Tranås är tyvärr också inställd 2020 men vi har fortfarande höstsalongen på Café Columbia att hoppas på och se fram emot. Mer information om den utställningen kommer i nästa nyhetsbrev.

Kulturella tips från Folkuniversitetet
Låt inte Corona hindra dig från att uppleva konst och kultur! Kinda Konstförenings samarbetspartner Folkuniversitetet har tagit fram 12 tips på en roligare hemester. Du hittar tipsen här.

Fler bilder till månadens bild önskas!
Vi behöver fler konstbilder från våra medlemskonstnärer till månadens bild på Facebook och hemsidan. Skicka dina bilder till: facebook@kindakonstforening.se

För utskrift i PDF-format månadsbrev juli augusti
För utskrift i PDF-format Sammanställning-priser Biblioteket Kisa 2020

/En Coronafri, skön och kreativ sommar, önskar vi i styrelsen alla medlemmar!

”På grönbete”, akvarell av medlemskonstnär Maria Malgeryd