Nyhetsbrev sommaren 2022

Hej alla konstvänner!

Så blev det äntligen sommar – som vi har längtat efter den! Ljusa kvällar som inbjuder till skapande långt in på småtimmarna. Samtidigt som det är en tid på året då så mycket annat ska hinnas med.

Det är skolavslutningar, studentfiranden och alla sista minuten-saker som måste bli klara på jobbet innan det är dags för semester. Tyvärr riskerar även semestern att bli full av ”måsten” och ”borden”. Förhoppningsvis finns det också tid att göra det vi verkligen vill och längtar efter.

En aktivitet som i alla fall jag längtar efter är sommarutställningen. Visst ses vi väl där?!

Sommarutställning 2022

Fredagen den 8/7 – tisdagen den 9/8 – Sommarutställning, Kisa Bibliotek

Vernissage: fredagen den 8/7 kl 11-13. Emil Thuresson, Kinda kommun invigningstalar kl 11:15.

Medlemmar inbjuds att kostnadsfritt ställa ut upp till 3 konstverk. Utställningens tema är ”Skog och vatten” men du är fri att tolka temat som du vill.

Inlämning av konstverk sker på Kisa Bibliotek onsdag 6/7 kl 16-18.

Utlämning av konstverk sker tisdag 9/8 kl 16-18. Mer detaljerad information för utställare skickas via epost vid anmälan.

Anmäl dig senast 1/7 till ordförande Maria Malgeryd, epost: ordf@kindakonstforening.se

Tips till medlemskonstnärer!

Har du en utställning på gång som du vill ska synas på vår hemsida eller vill du skicka ett bidrag till månadens bild? Skicka ett mail med bilder till facebook@kindakonstforening.se

Kommande aktiviteter

27/8 – Konstrakan i Tranås.

Upplev 3 km konst längs Storgatan i Tranås, se utställningar och delta i workshops. Möjlighet till samåkning i egna bilar. Skicka ett mail till: styrelse@kindakonstforening.se om du vill samåka.

3-4/9 –  Östgötadagarna

Konstnärer och hantverkare runt om i Östergötland öppnar sina ateljéer för besökare.

September/oktober – keramikworkshop

Evelina Gustavsson lär oss tillverka keramikföremål i ringlingsteknik, mer information kommer i nyhetsbrevet i augusti

Oktober – Höstsalong på Café Columbia

mer information kommer i nyhetsbrevet i augusti