Nyhetsbrev vinter 2022

Konståret 2022- ”Skog och Vatten”

Så börjar vårt verksamhetsår 2022 i Kinda Konstförening. Temat för våra utställningar 2022 är ”Skog och vatten” och vi hoppas att alla våra medlemskonstnärer ska hitta inspiration i naturen. Vi ser fram emot att få se era tolkningar av temat på våra utställningar. Vi hade förstås hoppats på att 2022 skulle erbjuda mer normala omständigheter, men Covid-19 hänger sig envist kvar och fortsätter påverka våra möjligheter att träffas fysiskt, ett tag till i alla fall.

Det program vi hade tänkt oss för 2022 måste därför även i fortsättningen planeras med stor försiktighet. Vi har gott hopp om att vi kommer att kunna genomföra olika aktiviteter, även om vi får anpassa oss till det rådande läget. Av förklarliga skäl kan vi därför inte skicka ut något tryckt program. Vi hänvisar istället till vår hemsida och våra sociala medier som vi löpande kommer att uppdatera med kommande händelser och aktiviteter.

Nedan kan du se vilka aktiviteter vi hoppas kunna genomföra under året (med reservation för ändringar och anpassningar med hänsyn till gällande pandemirestriktioner).

Preliminärt program 2022
  • 12/4 – Årsmöte med konstlotteri (Nytt preliminärt datum!)
  • April/maj – Konstaktivitet med besök på Brännebro Kraftstation
  • 29/5 – Kindadagen
  • Juni – inspirationsutflykt till Idhult. Vi målar, skapar, fotograferar och upplever vacker natur
  • 8/7-9/8 – Sommarutställning, Kisa Bibliotek
  • 27/8 – Konstrakan i Tranås, möjlighet till samåkning i egna bilar
  • 3-4/9 Östgötadagarna
  • September, keramikworkshop, Evelina Gustavsson lär oss ringlingsteknik
  • September-oktober – konstutflykt i egna bilar inom 10 mils radie
  • Oktober, Höstsalong, Café Columbia
Årsavgift 2022

Det är nu dags att betala medlemsavgiften för 2022 som är 120:- för vuxna och 60:- för barn och ungdom under 18 år. Vi skickar inte ut något tryckt inbetalningskort utan avgiften betalar du in till Kinda Konstförenings bankgiro 5673-0914
Märk din betalning med ”Årsavgift 2022+Förnamn+Efternamn”. Kontakta kassören vid frågor om medlemsavgiften: Birgitta Björkhammer, tel 070-287 40 04, Epost: kassor@kindakonstforening.se

Förtroendeuppdrag

Valberedningen arbetar för fullt med att hitta nya förslag på personer till styrelsen och andra förtroendeposter. Har du förslag på någon lämplig person som du tror skulle passa? Skicka ett mail med ditt förslag till styrelse@kindakonstforening.se så vidarebefordrar vi det till Jan och Maria i valberedningen.

Utställningstips och konstinspiration på SVT-Play

Avslutningsvis vill vi ge några tips på konstupplevelser som kan lysa upp i vintermörkret.

Vår medlemskonstnär Marie Johansson ställer ut sitt projekt ”STAM” på Skylten, ”Galleri Gjuteriet” i Linköping 18/1-4/2. För öppettider och adress, se Skyltens hemsida.

För den som helst stannar hemma är SVT-Play och Öppet arkiv en guldgruva även för den konstintresserade. Några exempel på program om konst och konstnärer:

Ett Gott Nytt Konst-år önskar Kinda Konstförenings styrelse genom
Maria Malgeryd,