Program 2022

På grund av de rådande restriktionerna kommer vi även under 2022 att vara begränsade i vilka aktiviteter och evenemang som kan genomföras. Vi kommer att uppdatera löpande via hemsida, Facebook och Instagram om och när läget ändras. Vi hoppas såklart att utvecklingen fortsätter åt rätt håll så att vi snart kan börja träffas fysiskt igen.

Vårt tema för 2022 är ”Skog och Vatten” och gäller för alla våra utställningar under året. Vi kommer som vanligt att ha en sommarutställning på Kisa bibliotek, 8 juli – 9 augusti och återigen en höstsalong på Café Columbia under oktober.

PRELIMINÄRT PROGRAM FÖR 2022:

• 12/4 – Årsmöte med konstlotteri (Nytt preliminärt datum!)
  • 14-15/5 Östergötland Spirar – vårens upplaga av Östgötadagarna.
  • 22/5 – Konstaktivitet med besök på Brännebro Kraftstation – anmälan via e-post senast 16 maj till ordf@kindakonstforening.se Aktiviteten är kostnadsfri för Kinda Konstförenings medlemmar, läs mer om anmälan, program och samåkning i nyhetsbrevet.
  • 29/5 – Kindadagen
  • 12/6 – inspirationsutflykt till Idhult. Anmälan via e-post senast 1 juni till kassor@kindakonstforening.se
    Läs mer om anmälan, program och samåkning i nyhetsbrevet.
  • 8/7-9/8 – Sommarutställning, Kisa Bibliotek – vernissage den 8 juli kl. 11 -13.
  • 27/8 – Konstrakan I år är den traditionella Konstrakan i Tranås tillbaka, upplev 3 km konst och hantverk. 10.00 – 16.00 Möjlighet till samåkning i egna bilar.
  • 3-4/9 – Östgötadagarna
  • 17/9 – keramikworkshop, Evelina Gustavsson lär oss ringlingsteknik, läs mer här
  • 5/10 – 30/10 – Höstsalong, Café Columbia, läs mer här
  • 12 november (preliminärt datum) – Konstutflykt till Östergötlands museum.
    Vi åker i egna bilar till Östergötlands museum där vi bland annat kommer att se utställningen”Verkligheter”. Tid och detaljerad anmälningsinformation kommer i oktober.

Vill du veta mer om några av aktiviteterna, eller har andra frågor, så är du hjärtligt välkommen att kontakta någon i styrelsen. Ring, SMS:a eller mejla, se även kontaktinfo vid varje aktivitet.