Samarbetspartners

Under 2014 startades ett samarbete mellan Rimforsa Strand och Kinda Konstförening. Vår föreningen har under en tid varit på jakt efter flera platser att ställa ut konst på och när Rimforsa Strand fick frågan fick vår förening positivt svar. Våren 2015 blev det således premiär för detta samarbete som har blivit populärt och välbesökt.

Tanken är att under ett år ska ha 6-7 olika konstnärer som under ca 7-8 veckor har utställning i Rimforsa Strands lokaler. Vid byte av konstnär anordnas ett Konstafterwork på Strand med vernissage/mingel.

Varmt Välkomna!

2018 års konstutställare

23/2 Maria Arendell  – Färgrika och drömska tavlor

13/4 Elizabeth Ekeroot, Ingela Erhardsson, Monika Svensson och Helene Pettersson – träslöjd, mozaik, tovning, keramik och akrylmålning

8/6 Karolina Germundsson & Tanya Lundmark – fotokonst och akvarell

17/8 Josef Wallin – oljemålningar

5/10 Birgitta Björkhammer & Joanna Lis – målningar och teckningar

16/11 Inge Eriksson – fotoutställning

INTRESSERAD AV ATT STÄLLA UT?

Är Du intresserat att ställa ut på Rimforsa Strand, själv eller med några vänner inom Kinda konstförening. Cirka alster, 30 små eller mindre antal större. Gäller lokalerna biblioteket, trappa ner till matsal, rum innan matsal och matsalar x2 styck.
Pris: 1000 kr, ingen provision utgår.
Vernissage på en fredagskväll kl. 18:00 och berätta om utställningen 15-20 min.
Kontakta Madeleine, kontaktperson för utställningar på Rimforsa Strand, för mer information/anmälan;
Madeleine van Nigtevecht
0494-600 60 / 076-834 33 31
konst.rimforsastrand@gmail.com

Välkommen att skicka din intresseanmälan och/eller få svar på dina frågor!