Historik

Föreningen bildades och den första utställningen hölls i  Stjärneboskolan Kisa, januari 1947, så år 2022 fyllde vi 75 år och har under alla år haft massor av roliga aktiviteter och evenemang.

Föreningens ändamål är att inom Kindabygden väcka och utbreda intresset för bildande konst. För detta syfte skall föreningen verka bland annat dels genom att i Kinda kommun ordna utställningar företrädesvis av medlemmar/östgötars verk, också genom att årligen inköpa konstverk till årliga konstlotteriet för medlemmar, så vitt möjligt av medlemmar/östgötakonstnärer.

2024

Under 2024 laddar vi för fler roliga och spännande aktiviteter och evenemang, se mer info på program >>

Stöd oss / Bli medlem

Som medlem deltar du i vårt årliga konstlotteri med  utdelning på årsmötet. Du kan ställa ut på alla konstutställningar eller bara vara med för att se och uppleva konst i din kommun, samt följa med på alla trevliga utflykter/evenemang.

VÄLKOMMEN!