Program 2024

Vi uppdaterar löpande vår hemsida, Facebook och Instagram, om och när aktiviteter händer, och vi mejlar ut nyheter samt olika tillställningar kontinuerligt till dom som har anmält sin E-postadress och är betalande medlem. Bli medlem>>

Föreningens tema för 2024 är ”Långt bort men nära”. Som vanligt står det medlemskonstnärerna fritt att tolka temat efter eget huvud.

OBS! Du måste ha betalat årsavgift för 2024 om du vill vara med på våra evenemang. Är du osäker på om du har betalat din anmälningsavgift? Kontakta Jan Lundén på 076-006 68 01 eller kassor@kindakonstforening.se
Vid övriga frågor mejla till styrelse@kindakonstforening.se

Pågående planerad verksamhet 2024

(avslutande verksamhet 2024 längst ner på sidan)

• 18–19/5 Vårens Östgötadagar
    Vilka företag är med ser du här vårens-östgötadagar-2024>>
    Egen anmälan sker på www.ostgotadagarna.se/anmälan>> senast den 15/2.
    Kontaktperson Ulrika Sundberg 072-539 91 96 / ulrika.sundberg@regionostergotland.se

• 15/6 Kreativ utflykt med Kisa Fotoklubb
    Tid klockan 10:15 – cirka 14:00
    Vi samåker från Kisa resecentrum klockan 10:00 / Rimforsa resecentrum klockan 10:00. Milersättning ges till full bil á 25:00 kr/mil.
    I år vår tid att bjuda in alla till en kreativ dag tillsammans. Vi åker tillsammans till hemligt ställe där vi målar/skapar och fotograferar. Alla tar med fikakorg och material.
    Anmälan senast den 8/6 till webmaster@kindakonstforening.se, ange om du har bil och hur många platser.

**************************************
  • 29/6 Konstrakan i Tranås (OBS flyttad från augusti till juni)
    Konstrakan är ett stort folkligt kulturevenemang som sker årligen på Storgatan i Tranås. Mer information på www.tranas.se/tranas-kommun/konstrakan>>

Om du vill vara med och ställa ut, egen ansökan till Kultur- och fritidsförvaltningen, E-post: Konstrakan@tranas.se, Telefon: 0140-682 32, Sista anmälningsdagen för dig som utställare är 31 maj 2024. Det är gratis att delta! Anmälan>>

• 5/7 – 13/8 Sommarutställningen på Kisa bibliotek
    Kinda Konstförenings årliga sommarutställning på Kisa Konsthall, biblioteket i Kisa. Du som är medlem i Kinda Konstförening inbjuds att kostnadsfritt ställa ut, upp till 3 konstverk per person, beroende av konstverkets storlek.
    Mer detaljerad information för utställare skickas via e-post vid anmälan.
    Utställningens tema 2024 är ”Långt bort men nära”, men du är fri att tolka temat som du vill.

Utställningen pågår mellan 5/7 – 13/8 och är öppen under Bibliotekets ordinarie öppettider.
    Vernissage med invigning av utställningen äger rum fredagen den 5/7 kl 11:00 – 13:00, invigningstalare kultursekreterare Eva Skärlund.
    Inlämning av konstverk sker på Kisa Bibliotek endast onsdag 3/7 kl 16:00 – 18:00 eller enligt överenskommelse från någon styrelsemedlem.
    Utlämning av konstverk sker endast tisdag 13/8 kl 16:00 -18:00.

• 14/9 Konstresa med egna bilar till Ståhl Collection Norrköping
    Vi samåker från Kisa resecentrum klockan 9:40 / Rimforsa resecentrum klockan 10:00. Restid cirka 1,25h, dom öppnar klockan 10:00 till 16:00.
    Mer detaljerad information för samåkare skickas via e-post vid anmälan.
    Anmälan senast den 7/9 till webmaster@kindakonstforening.se, ange om du har bil och hur många platser. Milersättning ges till full bil á 25:00 kr/mil.

• Höstens Östgötadagar infaller första helgen i september
    Mer information sker på www.ostgotadagarna.se/info>>
    och egen anmälan sker på www.ostgotadagarna.se/anmälan>>

• 2–31/10 Höstsalong Café Columbia, Kisa
    Du som är medlem i Kinda Konstförening inbjuds att kostnadsfritt ställa ut, endast 1 konstverk per person, max storlek 40 x 40 cm.
    Mer detaljerad information för utställare skickas via e-post vid anmälan.
    Anmälan senast den 22/9 till webmaster@kindakonstforening.se

Utställningen pågår mellan 2/10 – 31/10 och är öppen enligt ordinarie öppettider för caféet.
    Vernissage av utställningen äger rum onsdagen den 2/10 kl 16:00 – 18:00.
    Inlämning av konstverk enligt info vid anmälan.
    Utlämning av konstverk sker endast torsdag 31/10 kl 16:00 -18:00 på caféet.

OBS! Du måste ha betalat årsavgift för 2024 om du vill vara med på utställningen. Är du osäker på om du har betalat din anmälningsavgift? Kontakta Jan Lundén på 076-006 68 01 eller kassor@kindakonstforening.se
    Vid övriga frågor mejla till styrelse@kindakonstforening.se

Avslutande verksamhet 2024

12/2 Årsmötet med konstlotteri
Konstlotteri är till alla betalande medlemmar för år 2023.
Dom som närvarar på mötet får en extra lott och chansen att vinna ett styck konstverk.
Lokal Sockenstugan vid Kisa kyrkan.
Tid klockan 19:00 – cirka 21:00.
Vi bjuder på smörgåstårta och dricka, kaffe/te och kaka.
Anmälan till webmaster@kindakonstforening.se senast den 5/2.

**************************************

INSTÄLLD på grund av för få anmälda
6/3 konstresa till Konstnärsgruppen Kometens Vårsalong
Vi samåker från Kisa resecentrum klockan 17:00 / Rimforsa resecentrum klockan 17:20. Vi ska vara där klockan 18:00. Milersättning ges till full bil á 25:00 kr/mil.
Anmälan till webmaster@kindakonstforening.se senast den 1/3.
Konstmöte med Konstnärsgruppen Kometen Hackefors, Linköping.
Vi får en förhandsvisning på deras Vårsalong som sker ordinarie tid den 7–10 mars.