Galleri Magnifik – Möte med människor

MagnifikLördag 16 april 2016 kl 13.00 är det vernissage i Galleri Magnifik. Denna gång är det Susanne Nylholm och Madeleine van Nigtevecht med utställningen “Möte med människor”. Måleri och skulptur.

Utställningen pågår t o m 23 maj.

Susanne Nyholm och Madeleine van Nigtevecht är två konstnärer med varierande tekniker och olika uttryckssätt. Men gemensamt för dem är mötet med människor på olika sätt i måleri och skulptur.

Madeleine van Nigtevecht (som är ordförande i föreningen) fick sin konstutbildning bl.a. vid Hogeschool Leiden i Holland men bor och verkar sedan flera år tillbaka i Rimforsa och driver Björkfors Arthouse. Hon är, förutom konstnär, också bildterapeut och arbetar främst med keramik och skulptur, men även måleri. Madeleine har deltagit vid ett flertal utställningar och konstrundor i regionen och driver också kurser i keramik och måleri.

“Tema i mina skulpturer och tavlor är ofta kvinnlighet, natur och människor”, säger Madeleine van Nigtevecht.

Datum: 16 april 2016 – 23 maj 2016 men inte följande datum 2016-05-05.
Tid: Vernissage 5 mars kl 13:00 – 16:00, Vardagar kl 10:00-20:00, lördagar kl 10:00 – 16:00, Kristi Himmelsfärdshelgen: stängt 5 maj, öppet till kl 16:00 den 6 maj, öppet till kl 14:00 den 7 maj.

Huvudarrangör: Linköpings Missionsförsamling
Medarrangör: Studieförbundet Bilda