Månadsbrev sept – okt 2020

Hej alla konstvänner i Kinda Konstförening! Vi hoppas ni hållit er friska och kunnat njuta av sommaren! Här kommer lite information och nyheter från styrelsen.

Sommarutställning Kisa bibliotek
Tack alla som har bidragit till sommarutställningen på biblioteket! Utställningen har fått mycket uppskattning och vi hoppas att flera av er som i år inte hade möjlighet att själva delta kunde se utställningen på plats eller via den digitala presentationen. Totalt blev det ett tiotal verk sålda vilket är en bra försäljning. Vi har även fått några nya medlemmar som deltagit i utställningen så nu är vi totalt 111 medlemmar.

Utställning Höstsalong Café Columbia
Utställningen 3/10 – 28/10 på Café Columbia kommer att genomföras som planerat, dock utan vernissage. Enbart väggplacering på tavellist och platsen är begränsad till 20 stycken små tavlor, med maxmått 40×40 cm alternativt 40×50 med stående motiv, vilket innebär att varje utställare kan deltaga med 1 verk. Anmälningsordning styr deltagandet.

Ni som är intresserade av att delta anmäler er till Birgitta Björkhammer 0702-874004 alternativt kassor@kindakonstforening.se senast fredagen den 25/9. Kostnad = ingen avgift. Varje deltagare kommer att få personlig info om hur inlämning respektive hämtning sker i Rimforsa respektive Kisa. Vi hoppas att även kunna presentera utställningen digitalt.

Tips om aktiviteter till 2021
Styrelsen håller just nu på att förbereda nästa års programpunkter. Vi i styrelsen vill gärna ha in idéer och synpunkter på aktiviteter som ni medlemmar skulle vilja ingå som programpunkt. Vi har en del punkter som vi varit tvungna att ställa in detta året som vi planerar att genomföra nästa år istället. I dagsläget är det oklart hur läget är med pandemin, varför vi får hoppas att vårt kommande program går att genomföra. Tipsen kan mailas in till ordf@kindakonstforening.se

Vi i styrelsen önskar alla en härlig höst!