Vinnare av konstlotteriet vid årsmötet 2023

Stort grattis till de medlemmar som har vunnit! I listan nedan kan du se vilka som vann och vilket alster de har valt.

På årsmötet 2023 lottades 6 vinster ut bland dem som betalat medlemsavgift för år 2022. Vinnarna har valt sina vinster och kontaktas av Maria Malgeryd och får då veta hur de kan hämta sin vinst.

Även denna gång lottades en extra vinst ut bland de som deltog i årsmötet, denna gång var vinsten en ljuslykta i keramik från Hjortslund som vanns av Jan Lundén.

Nr ordning Årets vinnare  Valt alster
Nr 1 Bertil Jansson, Kisa “Äppelblomma”, akvarell av Marie Gruvaeus
Nr 2 Lena C. Nilsson, Rimforsa “Våg”, blå chips- och dipskål i stengods av Caroline Broo
Nr 3 Christina Jonsson, Kisa “På avstånd”, tuschteckning av Jolanta Johnson